garn garn garn

Vid sidan av all glammig Elle-galahysteri har vi idag ägnat åt oss ett gammalt svenskt hantverk, dock med en liten modernare touch. Vi har färgat ullgarn med karamellfärg. Efter Londonresan i oktober kom mamma hem med en kasse färg från en av alla londonitiska mataffärer. Brittiska färger är mycke starkare och bättre än de svenska, dessutom finns det inte blå här hemma.
Så idag har det blivit färger som rosa, röd, blå, grön och cochinill. Mycket övergående färger har det blivit dessutom som kommer ge en snygg effekt när det är dags för stickning.

Förmodligen blir det vantar eller handledsvärmare. Nu är det bara jobbigt att vänta på att garnat ska torka så jag kan börja.










Kommentarer
Postat av: Malin

Håller det i tvätten då?

Jag köper engelska fårger på English shop vid medis. Inte säker att de har aaaallaaa färger men en del ahr de, svart och blå har jag här hemma ;)

2009-01-18 @ 13:17:36
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/
Postat av: marita

Det håller om man tvättar för hand lite försiktigt, vantar och tröjor vättar man ju ändå inte så himla ofta. Jag ska kolla in din affär, låter spännande!

2009-01-18 @ 19:06:20
Postat av: caroline lundgren

Wow, du är så pysslig och inspirerande!

2009-01-21 @ 19:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0