halsband

Jag har länge varit på jakt efter ett halsband som Carrie hade i serien -nej, inte det otroligt uttjatade carriehalsbandet, utan det hon har i slutet av serien med massa strass och diamanter. Stylisten P Field lyckades bra i halsbandsektionen, fanns många fina exempel genom åren. Sen kom jag ihåg att på septembernumret av NYLON har en av tjejerna i 90210 ett fantastiskt pärlhalsband med extra stora pärlor. 

Så med dessa halsband i tankarna rafsade jag ihop lite av vad jag hade hemma och tillverkade ett litet mellanting.
Två rader med stora pärlor med ett hjärta längst ner på det ena och en brosch på det andra.

Jag vill slå ett stort slag för pyssel! Ofta har man en massa krafs hemma som går att göra om till nånting annat eller förbättra (mitt halsband är en mix av två gamla halsband, ett armband och en brosch). Jag handlar ofta småsaker som band, knappar och pärlor utan en plan över vad jag ska göra med dom, brukar oftast bli bäst när de får ligga till sej och mogna lite.



Kommentarer
Postat av: caroline lundgren

sååå fint halsband!!! loves it soo mutch!

vart hittade du så stora fina pärlor?!

kram banan

2008-10-01 @ 23:05:57
Postat av: marita

Jag hade pärlorna hemma från länge sen, men jag tror de kommer från panduro. kram

2008-10-01 @ 23:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0