london

Efter en mer än bra helg av shopping och relax är jag nu tillbakakastad in i vardagen.

Hann bland annat med en fantastisk utställning av designerduon Viktor & Rolfs kreationer genom tiderna som jag verkligen rekommenderar! Heelt fantastisk, hade byggt upp ett dockhus i naturlig människosize med dockor som visade kläder från alla kollektioner. Sen hade de valt ut godbitarna från de bästa visningarna på stora dockor och det var så kul att se kläderna i verkligheten. De är verkligen konstnärer och varje visning är som en konsinstallation.




Lite shopping hann vi med också såklart, det var ju faktiskt del av planen.
Primark är en relativt ny budgetkedja som hade blandat sortiment, både fult och fint, gäller att sålla.  Men jag fyndade både kläder och skodon. Klänningarna och kjolarna markerar midjan och har synliga metalldragkedjor, skorna har platå-precis som jag vill ha. Ballerinaskorna köpte jag för att de va så billiga, £ 4 bara, får spara dom til våren om inte vädret blir bättre.







Ett annat hett tips är att gå på Harrod's och fika på La Durée. Franska små macaroons, bakelser och en stor kanna roste. Fantastiskt gott och pastelligt! Kände mej som Marie Antoinette bland sofforna och blomstren.



Hoppas jag får komma tillbaka snart igen. London är verkligen underbart!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0