vinterjacka klar

Ok, jag vet att jag har tjatat ett tag om jackor nu, men nu har jag äntligen hittat den jag ska göra till höstvintern i mitt blågröna rutiga tyg.
Snyggt att den bara är ihopnypt med några veck för att skapa midjan och kragen är fantastisk. Ser ut som det är pingvinärm vilket betyder inga sömmar och det är bra och lätt men framför allt snyggast när man arbetar med rutiga tyger. Funderar på om jag ska göra ärmen lite smalare och sy på en svarta läderlappar på armbågarna. Ser mycket lyxigare så fort det är små skinndetaljer på ett plagg. Har dessutom kollat in ett foder som är lite tjockare och passar kylan perfekt.

 Återkommer med resultatet inom en snar framtid gissar jag. Synd att jag har annat jag måste sy innan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0