fyndmarris har varit framme igen

Idag har jag sannerligen fyndat minsann! Vi tog bilen till Röda korset (ni som inte varit där ännu- åk dit!) S hade sett ett par fotöljer för ganska länge sen och en skänk som vi va lite sugna på.

Visade sej att det fanns en knappt använd blå fotölj kvar tack och lov! En riktig 60-tals klassiker som jag bara älskar. Ska så småning om kläs om tillsammans med soffan, men just nu funkar den perfekt i mitt bo. Kommer bli super att klä om de två i samma tyg, blir mer som en enhet då.

Hittade även en fin portfölj som jag har varit på jakt efter, ville hitta en gammal som är lite sliten och hängig. Den här är lite hård, men jag ska ge den hård kärlek så blir den perfekt. Att båda prylarna kostade 40 pix styck gjorde hela dagen.

Jag älskar second hand och jag tycker inte man ska vara rädd för att handla så. Visst får man sålla otroligt mycket, men guldkornen finns där, garanterat. Ofta ska man ha en sorts aning om vad man är ute efter, annars hittar man ingenting. En annan sak man ska tänka på är att slå till på en gång, har många gånger fått gå hem tomhänt för att jag skulle "gå hem och tänka på det".

Så skynda er!


Kommentarer
Postat av: Jonas

Shit, ja nu fattar jag om vad du menade att du är nöjd med portföljen! SKITSNYGG!

2008-10-10 @ 17:17:02
URL: http://ponas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0