Del 2

Idag blev det mycket gjort och fint blev det också. Med fokus på detaljer satte jag mej vid symaskinen.

Det som skulle bli en kjol blev i stället en klänning med hjälp av ett jerseylinne. Jag klippte av det på längden och använde det avklippta till att forma en korsett på framsidan. Kul detalj att man bara ser den om man tittar noga. Blir fin med en liten jacka över.

Klänningen har genomgått många förändringar under dagen, men tillslut bestämde jag mej för en lite tightare modell med snygg kråskrage och elastiskt skärp (älskar att man kan köpa spännena som fanns på ryggsäckarna på lågstadiet!) Ser lite mer proffsigt ut.

Nu återstår bara en volangklol som ska klippas ut på stört, men först ska jag designa ett bra mönster.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0