loppis+marris=sant

Tänkte visa några saker jag har fyndat under åren och nu äntligen fått in i min nya lya.

En salig blandning av möbler och prylar från 50 och 60-talet blandat med mycket kithsch. MItt sminkbord som jag hittade för knappt en hundring för några år sen har bara stått och väntat på att få sin rätta plats. Blev en fin hörna med stringhyllan, spegeln, tidningstället och den gamla pianopallen.

Byrån köpte vi på utförsäljning på Röda korset (70%!!) och visade sej va mycket lik en byrå en kompis lämnat in där. Hur stor chans?

Den lilla trådhyllan passar perfekt i hallen för att hänga väskan och hundkopplet på, blev så gjad när jag hittade den, hade sett en liknande i en tidning och inte kunnat sluta tänka på den. Även den inköptes för en liten liten summa.

På golvet har jag äntligen en renfäll som jag kan ligga och kolla på tv på. Ger den där perfekta känslan jag vill ha.

Resväskan var verkligen ett fynd, blott 3 kronor kostade den, även den på röda korsets rea. Älskar mest alla klistermärken på utsidan som någon har samlat på en resa genom Sverige och Tyskland.

Salt och pepparbehållarna hittade jag på en gårdsloppis nån stans i ingenstans nära Boden. Med lite teakolja ska de få ett nytt liv på mitt köksbord.  I bakgrunder skymtar Stinas grodljus och vår nya tapet fylld med fina rosa blomster.

Som ni kanske märker älskar jag retro och har blivit väldans bra på att fynda på loppis, vilket verkligen inte är svårt. Bara man vet vad man letar efter och tänker efter att prylarna verkligen passar ihop med varandra! Finns ofta en massa bra loppisar i området där man bor, bara att kolla i tidningar och på nätet.

Som min kära fader sa häromdagen: " Det känns som att komma till en lägenhet på 50-talet när jag kommer och hälsar på er!"  Då blir jag glad och känner att jag har lyckats.





Kommentarer
Postat av: eMiLiA

men va fint du har fått det smulish. det måste va samma byrå ja svär, fast man vet ju aldrig, men skulle inte förvåna mig i vår "stora" stad. vore helt sjukt i sånt fall haha. Skitfint, när blir det inflyttningsfest egentligen?

2008-07-15 @ 20:07:58
URL: http://emstil.blogg.se/
Postat av: eMiLiA

mer interiörbilder!

2008-07-16 @ 10:34:45
URL: http://emstil.blogg.se/
Postat av: Helena

Vackert vackert, älskar din stil!

2008-07-16 @ 15:15:24
URL: http://helena.ilke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0