mellandagsläsning

Julklapparna gick som vanligt mest i modets tecken. Förutom en hink med pärlor, strykjärn med strykbräda och halsduk fick jag en samling tidningar och böcker som jag vill tipsa om. Speciellt böckerna då tidningarna är från 1955.

Fick dom av min kära granne Kerstin som tyckte vi behövde lära oss hur man bäst inreder sin stringhylla eller hur man effektivast kan städa sitt hem. Fantastiska gamla reklamer för ciagaretter och hudkrämer och mycket inspirerande mode direkt från New York. Minsann.

Böckerna däremot är högst moderna och heter "The polaroid book" och "Fashion now 2". Den första är bara en samling snygga polaroidbilder och den andra är som ett slags upslagsverk av olika designers. En av mina favorittidningar ID har samlat de160 bästa och man kan hitta olika sorts information om Alexander McQueen, Preen och Betsey Johnson bland många andra. Båda böckerna ges ut av föraget Taschen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0