Working girl

En film som jag har sett sen jag var liten är Working girl med Melanie Griffiths. Omedvetet  har filmen satt spår i mitt modesinne ända sen första gången. Jag hade rosa Raybans med rosa snodd runt halsen och drömde om Reebokskor och väskor med kedjeaxelrem. VHS-kasetten var till slut så dålig att bilden nästan var helt vit. Gjorde inte så mycket eftersom jag kan alla repliker utantill... 
Nu har jag den tack och lov på DVD och kollar på den så ofta jag kan och det har blivit min absoluta favoritfilm of all times.
Om jag fick välja en film jag fick leva i så skulle det va den, hands down. Manhattan, karriär, sneakers på väg till jobbet och pumps på kontoret, chanelväskor och trench coats... Vilken trendsättare än idag!

image65

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0